Review @ merlinprog.com

ANNOT RHÜL

"Lost In The Woods"

Annot Rhül – Lost In The Woods

Annot Rhül er Sigurd Lühr Tonna pluss mange gode hjelpere. Tonna er norsk, og på ”Lost In The Woods” gir han oss hele 17 spor, og åpenbarer at han har en viss forkjærlighet til tidlig Pink Floyd, men hva gjør vel det så lenge det er så elegant utført? Det spilles faktisk så bra, og med så mye innlevelse at hatten må av ganske kvikt, for de som måtte ha et slikt plagg velegnet til å varme hode, eventuelt for pur pynt. Spøk til side, dette er mye delikatesser her med orgeltoner som en får gåsehud av, fete stemninger, og en vannvittig bra traktering av gitaren blant annet. Integritet og egenart er en meget passende betegnelse for denne artisten, selv om alt som gjøres ikke er like vellykket. Barnerimet ” A Ring Of Roses” fusjonerer på ”Ghost Children”, sammen med selveste Bach, og skaper noen merkelig stemninger med barokke føringer som våre ører liker. ”King Arthur” er en skikkelig bastard i positiv forstand med sin blanding av gauchomusikk og surfrock, men vannvittig kreativ og artig. Krautrocken og da selveste Amon Düül II får sitt på ”The Dark Lord”, og det låter riktig så bra. Dessverre synker kvaliteten på låtene noe utover på skiva. Likevel er dette noe vi anbefaler for de som vil ha svært variert musikk, og for de som vil ha helt andre klangflater enn vanlig i sine øreganger. De fleste tenkelig og utenkelig stilarter er faktisk besøkt, og sannsynligvis er dette et ankepunkt mot Annot Rhül, men samtidig er det utført så elegant og selvfølgelig at vi blir rimelig imponert og ser frem til mer fra kreative Sigurd Lühr Tonna. Selvsagt er Annot Rhül er meget godt skjult hemmelighet, da moder Norges ”musikkgartnere” som oftest ikke evner annet enn å dyrke frem et utall middelmådigheter. De som ikke liker slikt bør kjenne sin besøkelsestid og favne artister med stor integritet og egenart som tross alt dukker opp her i steinrøysa!

01. Lost in the Woods

02. Ghost Children (The Haunted Mansion part II)

03. Deadly Nightshade